ESTEGHLAL STARS
ESTEGHLAL STARS

فریدون در صبح روز ششم اردیبهشت (۲۶ آوريل) سال 1358 شمسی در شهر بندری اِمدن در کشور آلمان دیده به جهان گشود . اِمدن شهری در شمال آلمان است که با کشور هلند مرز آبی و خاکی دارد. در اين شهر پایگاه زير دريايی های مدرن آلمان قرار دارد. کارخانه ی فولکس واگن هم در اين شهر وجود دارد.


 پرویز زندی، پدر فریدون در سال 1323 شمسی در کرمانشاه به دنیا آمده است. چون پدرش کارمند شهربانی بوده و بیشتر وقتها در ماموریتهای کاری به سر می برده است بچه های وی در شهرهای مختلف ایران به دنیا آمدند. پدر پرویز بچه سرچشمه تهران و مادرش در منطقه سنگلج تهران به دنیا آمده اند. ورزش در این خانواده ی ریشه دارد . پرویز از کودکی کشتی گیر بوده و به این ورزش علاقه ی زیادی داشته است و در سال 1341 هم قهرمان استان خراسان شد. وقتی برای مسابقات کشوری به تهران رفت چون 200 گرم وزن اضافه داشت از مسابقات محروم شد و این ورزش را کنار گذاشت . پرویز پس از پایان تحصیلات و اتمام دوران سربازی به آلمان رفت و همان جا شروع به کار کرد. در مسجدی در شهر هامبورگ آلمان با الا کخ (او پس از مسلمان شدن اسم لیلا را برای خود بر گزید. ) ازدواج کرد. خطبه ی عقد آن ها را ایت اله شبستری خوانده است.

لیلا کخ متولد 1949 ، زمانی که به دنیا آمد مادرش را از دست داد. این موضوع سالها او را آزار می داد، او با پرویز زندی آشنا شد و علی رغم مخالفت دوستانش با او ازدواج کرد. وی با اینکه در آلمان به دنیا آمده خیلی خوشحال است که فریدون ایران رابرای ادامه فوتبال انتخاب کرده است . مادر فریدون ایران را خیلی دوست دارد و علاقه مند است که بتواند در ایران به همراه خانواده ی خود زندگیشان را ادامه دهند.

کوروش برادر فریدون، 3 سال از او بزرگتر است.وی هم مثل فریدون در شهر 60 هزار نفری اِمدن آلمان به دنیا آمده است.کوروش در دانشگاه کلن آلمان مشغول به تحصیل در مقطع دکترای ورزش بوده است. او ابتدا فوتبالیست بوده و سپس به رشته ی بسکتبال روی آورد. او نیز چون پدر و مادرش از اینکه برادر کوچکش فریدون برای ادامه فوتبال ایران را انتخاب کرده بسیار خوشحال است. وی خیلی کم به ایران آمده و امیدوار است برای آشنایی بهتر با فرهنگ غنی ایران به سرزمین پدری اش بیشتر سفرنماید.

فریدون برای تیم ملی امید آلمان بازی کرده است. با اینکه احتمال بازی کردن در تیم ملی آلمان برای او فراهم بود، او تیم ملی ایران را برای ادامه فوتبال خود انتخاب نمود. پدر و مادرش از این تصمیم استقبال نمودند

فریدون اولین گلش را برای ایران در یک بازی دوستانه به ثمر رساند . پرچم ایران روی پیراهنش را بوسید تا نشان دهد به سرزمین پدری خود عشق می ورزد. او در جایی گفته است:

« قبل از اینکه به ایران بیایم چون تا به حال این کشور را ندیده بودم اطلاعاتم به اندازه ی چیز هایی بود که از پدرم شنیده بودم .ولی الان چیزهای بیشتری از آداب و فرهنگ ایرانی را یاد گرفته ام. گل های زده ی ملی خود را به پدر و مادرم که برای من خیلی زحمت کشیده اند، تقدیم می کنم.»

فریدون علاقه زیادی به رالی دارد و اگر فوتبالیست نمی شد قهرمان رالی بود !!! یک بار در مسابقات رالی شرکت کرده بود و 2 بار هم تصادف شدید داشته است.او هیجان سرعت را به همین تصادف ها می داند!! ماشین های شیک و سریع را خیلی دوست دارد و ماشین خود را زود به زود تعویض می کند

فريدون‌ زندي‌ از كودكي‌ با ايران‌ بيگانه‌نبود. در خانواده‌ او، هميشه‌ از ايران‌ صحبت‌ بود ونقش‌ پدر و مادرش تا حد زيادي‌ در اين‌ روند موثربود.

وی عاشق خوروشت قیمه و لوبیا پلو هست. مادرش هم این 2 نوع غذا را خیلی خوب درست می کند. او وقتی به ایران می آید غذاهای تک و شماره یک ایرانی را در رستوران های تهران می خورد.

او اعتقاد دارد که ایرانی ها خیلی خوب و مهربان هستند. آنها به یکدیگر تعهد دارند و مدام سعی دارند به کسی که احتیاج دارد کمک کنند . در ایران همه به فکر خانواده و دوستانشان هستند، درست برعکس آلمانی ها !! وی فکر می کند مردم سرزمین پدری اش با تمام دنیا فرق داشته و به آن افتخار می کند.

 وقتی خیلی بچه بود از پدرش در مورد اسمش سوال می کرد چون نامش با تمام دوستانش در آلمان فرق داشت !پدرش در این مورد به او می گفت :«فریدون یک اسم اصیل و تاریخی ایرانی است و در قدیم مردی با این نام از بزرگان سرزمین پدری اش بوده است . اسم کوروش برادرش نیز یک اسم بزرگ تاریخی است.»

او عاشق کودکان هست به همین دلیل اگر بخواهد کار خیری انجام دهد سعی می کند از کودکان بی سرپرست حمایت کند. امیدوار است روزی در دنیا فرا برسد که کودک بی خانه ای وجود نداشته باشد .

 از دروغ گفتن و پشت سر کسی بد حرف زدن هم متنفر است و اجازه نمی دهد کسی جلویش از کسی بد حرف بزند .

وی در بین تیم های فوتبال دنیا، عاشق تیم بارسلونا اسپانیا هست .

بزرگترین آرزوی فریدون این است، روزی برسد که در تمام جهان صلح و دوستی برقرار باشد و کسی با کسی دعوا نداشته باشد. دوست دارد جنگ های تمام دنیا به اتمام برسد و آدم ها فقط یکدیگر را دوست داشته باشند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط zohre4